Info

avatar Ten blog rowerowy prowadzi ToRa z miasteczka Katowice. Mam przejechane 11852.45 kilometrów w tym 6598.20 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 18.01 km/h i się wcale nie chwalę.
Suma podjazdów to 104441 metrów.
Więcej o mnie.

baton rowerowy bikestats.pl

Wykres roczny

Wykres roczny blog rowerowy ToRa.bikestats.pl
  • Aktywność Jazda na rowerze

Długodystansowy test Kellys magnus Blue 2008:)

Niedziela, 7 czerwca 2009 · dodano: 07.06.2009 | Komentarze 3

Długodystansowy test roweru Kelly’s Magnus Blue 2008r przebieg ~8.000km okres użytkowania 1 rok.

Witam serdecznie drodzy czytelnicy na moim teście:)
Jako, że ulepszam trochę mój rower i uświadomiłem sobie, że stara zostanie tylko rama i pare rurek;P Postanowiłem napisać jak rowerek spisywał się do tej pory:)
Opisuje tutaj mój rower na którym tylko ja jeździłem w różnych warunkach pogodowych oraz stylach. Jeździł po asfaltach, górach, po plaży, śniegu, w deszczu… praktycznie w każdych warunkach i nigdy go szczególnie nie oszczędzałem;)

Trochę tech spec;)
rama Hydroforming Aluminum alloy triple butted
rozmiar ramy 19.5"
widelec SR SUNTOUR XCR LO, 100mm, coil / Lockout
stery RITCHEY Logic Zero integrated
suport TRUVATIV Power Spline
korby TRUVATIV ISOflow Power Spline (44x32x22T)
przerzutka przód SHIMANO Alivio (08) M413
przerzutka tył SHIMANO Deore LX M581
manetki SHIMANO Deore (08) SL-M530 Rapidfire Plus
kaseta SHIMANO CS-HG50-9 (11-34T)
łancuch SHIMANO CN-HG53
hamulce TEKTRO
klamki SHIMANO Alivio BL-M420
linki hamulcowe JAGWIRE STS (StainlessSlick)
piasty SHIMANO RM60
szprychy stainless steel
obrecze KELLYS Draft
opony KBIX 2.0 Nomad - Silica Dual compound
wspornik kierownicy RITCHEY
kierownica RITCHEY Comp
chwyty KELLYS kraton
sztyca RITCHEY
siodło KBIX DriveLine PRO-Comp
pedały Shimano SPD 520
waga kg 13,32 (19.5")

Dojechał wszędzie

By tomaszrad at 2009-06-07

W deszczu

By tomaszrad at 2009-06-07

Nieprzyjaznych dla sprzętu warunkach(sól+piasek)

By tomaszrad, shot with DMC-LZ7 at 2009-06-07

Przejechał też maratony

By tomaszrad, shot with NIKON D3 at 2009-06-07

Przyjrzymy się tutaj budowie Kellysa oraz poszczególnych elementów zwracając uwagę na doświadczenia podczas użytkowania oraz zużycie elementów po opisanym dystansie.


By tomaszrad, shot with DMC-LZ7 at 2009-06-07

RAMA
Zacznijmy może od ramy:)
Geometria jest skierowana raczej na sport, długa rura górna wymusza pochylona pozycję, która mi odpowiada. Wygląd też jest sportowy, zwraca uwagę wygięcie dolnej rury oraz pokaźne łączenie rur przy główce. Rama trochę pracuję podczas jazdy ale wszystko w normie:) Dość dobry lakier który nie rysuję się zbyt szybko. Można by tylko puścić linki pod a nie nad rurą górną.

Stery
Ritchey, słabe uszczelnienie i wytarły bieżnie po sezonie, luzów niema ale kierownica ma opór przy kręceniu z podniesionym kołem. Wymiana przy robieniu tego testu.
Na zdjęciach widać wytarte bieżnie sterów, nigdy nie były serwisowane, wina słabych uszczelnień.

By tomaszrad, shot with DMC-LZ7 at 2009-06-07

By tomaszrad, shot with DMC-LZ7 at 2009-06-07

By tomaszrad, shot with DMC-LZ7 at 2009-06-07

By tomaszrad, shot with DMC-LZ7 at 2009-06-07

Amortyzator
XCR LO, cóż o nim napisać… wytrzymał;P Na pocztaku go rozkręciłem i uciąłem elastomer do 2cm oraz nasmarowałem, było lepiej niż normalnie;) Ogólnie to chodzi, całkowicie ignoruje mniejsze i średnie nierówności ale nawet działa na większych;) Troche brakuje sztywności no i złapał luzy już po paru tysiącach km. Niestety tuleje ślizgowe są zrobione z lipnej jakości plastiku i nie może to być zbyt wytrzymałe. Tylko, ze to jest TANI amorek wiec można mu to wszystko wybaczyć;) Polecam go przesmarować i wywalić elastomer bo różnica jest;)

By tomaszrad, shot with DMC-LZ7 at 2009-06-07


By tomaszrad, shot with DMC-LZ7 at 2009-06-07


By tomaszrad, shot with DMC-LZ7 at 2009-06-07

Koła
Koła są dość ciężkie, w tym modelu nie są z najwyższej półki, ale ku mojemu zaskoczeniu spisywały się całkiem nieźle. Były raz smarowane.

By tomaszrad, shot with DMC-LZ7 at 2009-06-07

Przód
Przednie jest w 100% sprawne, na konusach widać minimalne zużycie a szprychy są równo naciągnięte. Myślę, że swoją sztywność zawdzięczają mojemu upadkowi przy którym musiałem je oddać do centrowania(zostało to dobrze zrobione). Koło ma zwykłe gumowe uszczelki które spisują się dobrze, nic nie dostaje się do piasty.

By tomaszrad, shot with DMC-LZ7 at 2009-06-07

By tomaszrad, shot with DMC-LZ7 at 2009-06-07

Tył
Tutaj już gorzej, praktycznie każda szprycha jest luźna, pare krzywych a pojawiły się też wyrwane(po MIO w Zdzieszowicach). Koło NIGDY nie było centrowane i pewnie stąd jest w takim stanie. Konusy mają wyraźne wżery, widać na zdjęciu konus od strony kasety jest całkowicie zniszczony, bieżnie bębenka też są zużyte. Po nasmarowaniu koło nie kręci się już tak lekko. Praktycznie brak uszczelnień od strony kasety powoduje całkowite zabrudzenie smaru i przyspiesza zużycie. Gdyby oddać co jakiś czas koło do naciągania szprych to myślę, że poza konusami by było ok. Bieżnia hamulców starła się już prawie do punktu wymiany.

By tomaszrad, shot with DMC-LZ7 at 2009-06-07


By tomaszrad, shot with DMC-LZ7 at 2009-06-07


By tomaszrad, shot with DMC-LZ7 at 2009-06-07


By tomaszrad, shot with DMC-LZ7 at 2009-06-07


By tomaszrad, shot with DMC-LZ7 at 2009-06-07

Zaciski
Ciężkie i lipne, potrafią się rozpaść w rękach ale jak się mocno zaciśnie to się trzymają… no i koło oczywiście:)

Opony
>800g masakra;) dość małe opory na asfalcie, dobre trzymanie na twardym suchym podłożu. Bardzo słabo na mokrym, na asfalcie zaliczyłem przez to szlifa. W terenie jest źle, ciężko podjechać na większą górkę jak jest mokro. Zero trzymania na kamieniach i korzeniach;) Piasek to horror;) Duży plus za ich wytrzymałość, przez 8000km bez pany!! Ostatnio się zdarzyło ale opona prawie łysa, można wybaczyć;)

By tomaszrad, shot with DMC-LZ7 at 2009-06-07

NAPĘD
Korba i suport
TRUVATIV ISOflow (44x32x22T) bardzo fajnie chodzi, suport wytrzymał bez ingerencji cały test i myślę, że jeszcze sporo pociągnie tj i korba. Zębatki mało zużyte, wszystko sprawne i w 100% bezproblemowe.

Kaseta i łańcuch
Kaseta to deorka, ciężka dosyć, rozbieralne tylko 3 ostatnie zębatki, coż można o niej powiedzieć… po 4000km łańcuch zaczął przeskakiwać więc została wymieniona na taką samą;P ale z łańcuchem SRAM który śmiga do dzisiaj bez problemów.

Przerzutka przód
No tutaj straszna lipa:) Ciężko ją wyregulować i czynność trzeba co jakiś czas powtarzać. Mało precyzyjna, ciężka i brzydka;) Złapała minimalne luzy na sworzniach.

Przerzutka tył
Jest średnia, trzeba ją raz na jakiś czas wyregulować i wtedy chodzi nawet fajnie. Bardzo denerwujące obijanie łańcucha nawet na lekkich wybojach przez słabe naciągniecie(w XT już tak niema). Kółka na ślizgu bez uszczelnień, nawet się to trzyma ale trzeba raz na jakiś czas przesmarować. Małe ślady zużycia na plastiku kółek i na ślizgach.

By tomaszrad, shot with DMC-LZ7 at 2009-06-07

By tomaszrad, shot with DMC-LZ7 at 2009-06-07

Manetki
Zwykłe deorki rapidfire, bardzo je polubiłem i nie zmienię przez jakiś czas, precyzyjne, dobrze leżą na palcu;) Bardzo podoba mi się możliwość zmiany kilku biegów w górę na raz;)

Pedały
Shimano pd-m520… czyli LX:)
Jeden jest ok, ma minimalne luzy i cicho pracuje. Drugi od początku był inny, lekko wywaloło smar, zatarł się przy przebiegu 7500km. Oba niedawno zaczęły same się wypinać ale lekko dokręciłem śrubkę i jest ok.(miałem od początku na najlżej).

Siodło i sztyca
Sztyca jest ciężka ale do przeżycia, szkoda, że mocowanie siodła jest na jedną śrubę bo trzeba ją bardzo mocno dokręcać żeby się wszystko trzymało.
Siodło jest kanapowate ale wygodne, na trasach 200km+ oprócz odparzenia tyłka dowiozło go do celu. Wada to dość szeroki przód, który przeszkadza na stromych podjazdach gdy siedzi się bardziej z przodu.

Kokpit
Kierownica jest super, bardzo podoba mi się jej lekkie wygięcie i sprawia wrażenie bardzo solidnej(kosztem wagi).
Mostek jest długi i po odwróceniu go na minus(ma -6st) jest ok. Waga jak zwykle;)
Chwyty są gumowe, twarde i bez rękawiczek po jakimś czasie męczące… guma nie jest zbyt przyjemna w dotyku i trochę się obracają na kierownicy.
Rogi Tioga są dokupione i bardzo mi przypasowały swoim wygiętym profilem, na asfalcie praktycznie tylko na nich rączki trzymam

By tomaszrad, shot with Digimax A402 at 2009-06-07

Hamulce a w zasadzie spowalniacze;)
„Tektro” na tym mógłbym skończyć ten opis:P
Hamulce są do kitu;) Ciężko je wyregulować, ciągle trzeba poprawiać, ramiona się wyginają podczas hamowania i ogólnie strasznie mnie irytowały podczas swojego żywota;) Klamki były nawet ok, dobrze leżały w dłoni i były odpowiednio wyprofilowane. Zmiana na tarcze była ogromną ulgą;)

Ogólnie rower spisywał się dobrze. Jak by od razu wymienić opony i hamulce było by db+ bo one najbardziej psują jego obraz od strony użytkowej:) Jeśli ktoś chce rozbudowywać ten rower to polecam kupić Magica który większość słabych elementów ma wymienionych.

Najważniejsze plusy:
- super geometria(bardzo szybki i stabilny),
- ogólnie fajnie się na nim jeździ;)
Najważniejsze minusy:
- opony,
- hamulce,
- brak uszczelnień piasty tył(od strony kasety),
- wszystkie elementy składowe są zaledwie średnie;)


thanks dla Neverminda za podpisanie mi fotek:) To ten miły gość:P

By tomaszrad, shot with Digimax A402 at 2009-06-07





Komentarze
ToRa
| 17:49 sobota, 1 września 2012 | linkuj Filip na IS tarcze 160 a hamulce Avid Juicy 3... ale rower nie ma nic do tego;) To zalezy od piasty jaka wybierzesz.
Pozdro
Filip | 12:43 sobota, 1 września 2012 | linkuj Pytanie jakie hamulce tarczowe tam zmontowałeś na IS czy na CL ???
RafalCSC
| 09:49 wtorek, 9 czerwca 2009 | linkuj Bardzo fajnie to opisałeś teraz będzie mi łatwiej rozkręcić amor w końcu widzę jak to wygląda, pozdrawiam miłego ulepszania :)
Komentować mogą tylko zalogowani. Zaloguj się · Zarejestruj się!